Республіка Сінгапур є важливим майданчиком для виходу на ринок АСЕАН, населення якого складає понад 630 млн осіб.
Особливості, що формують ринок Сінгапуру:
Сінгапур є великим «хабом» для продажу та транспортування харчових продуктів та напоїв, тому є перспективним для українських виробників харчової продукції.
У 2023 році до Сінгапуру було завезено 2161 млн. курячих яєць, 200900 тон курятини, 128300 тон свинини, 33500 тон яловичини, 17600 тон баранини, 126500 тон морепродуктів, 547400 тон овочів та 404800 тон фруктів.
Основу імпорту Сінгапуру складають продовольчі товари, які є традиційними для українського експорту.
За останні п’ять років для українських виробників харчових продуктів тваринного походження в Сінгапурі відкрито ринки м’яса птиці та продуктів з нього, м’яса птиці за стандартами «халяль», готових м’ясних виробів з м’яса птиці та свинини, фуагра, столових яєць, кормів для домашніх тварин. На сьогодні потенціал продовольчого ринку Сінгапуру для українських виробників становить понад 500 млн.дол.США на рік.
Україна має потенціал забезпечити потреби Сінгапуру в повному обсязі за рахунок поставок: меду, бобових овочів, плодів каштану, зернових (пшениці та кукурудзи), круп (зернових культур), насінні та плодів олійних (соняшнику, соєвих бобів), кормових продуктів, олії, (соняшникової, соєвої, ріпакової), маргарину, цукру, томатів, дріжджів, а також зробити значний внесок у постачанні – сирів, м’яса птиці, курячих столових яєць, огірків, крохмалю, кондитерських виробів, соків (фруктових та овочевих), морозива, води та пива, тютюнових виробів.
Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС України, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.
У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ), в рамках якої створено Міжнародну Платформу «Назовні» (NAZOVNI). Тут на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.
Більш детально за посиланнями:
Ефективними заходами для виходу на ринок Сінгапуру є участь у спеціалізованих торгових місіях та виставках, які передбачають презентацію виробниками зразків своєї продукції та проведення зустрічей з потенційними партнерами у форматі «B2B».
Ключові для українського бізнесу виставкові заходи у Сінгапурі в 2024 р.
Місто проведення виставкового заходу |
Назва виставкового заходу |
Термін проведення виставкового заходу |
Формат проведення |
Організатор виставкового заходу |
Спеціалізація виставкового заходу |
Сінгапур |
BUILDTECH ASIA Міжнародна виставка будівельної індустрії в Сінгапурі
|
19-21 березня
|
Виставка |
Constellar Exhibitions Pte. Ltd. (Singapore) |
Найновіші будівельні машини та транспортні засоби, обладнання, матеріали для будівництва, електротехніки та машинобудування |
Сінгапур |
MILIPOL ASIA-PACIFIC Міжнародна конференція та виставка з питань безпеки в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні |
3-5 квітня |
Виставка + конференція |
Comexposium Singapore Pte. Ltd. (Singapore)
|
Автентифікація,контроль доступу, спостереження, інформаційні технології, кібер та захист даних, техніка для безпеки та захисту |
Сінгапур |
FHA - FOOD & BEVERAGE Міжнародна виставка гостинності в Азії - продукти харчування та напої PROWINE ASIA Супутна виставка вина та алкогольної продукції |
23-26 квітня
|
Виставка |
Informa Markets (London) |
Продукти харчування та напої для готелів та закладів громадського харчування, обладнання, матеріали і послуг |
Сінгапур |
BROADCAST ASIA Міжнародна виставка та конференція електронних засобів масової інформації. COMMUNICASIA Супутна виставка засобів комунікації |
29-31 травня
|
Виставка |
Informa Tech (London) |
Кабельне телебачення, професійні аудіотехнології, ComGraphics та анімація
MobileCommAsia, NetworkAsia, SatComm |
Сінгапур |
FHA HORECA SINGAPORE Міжнародна виставка індустрії гостинності в Азії – готельний бізнес та сервіс
|
22-25 жовтня |
Виставка |
Informa Markets (London) |
Інноваційні рішення для задоволення потреб сектору гостинності |
Сінгапур |
SINGAPORE FINTECH FESTIVAL Щорічна міжнародна виставка фінансових технологій |
6-8 листопада |
Виставка |
ELEVANDI & Constellar Exhibitions Pte. Ltd. (Singapore) under Monetary Authority of Singapore |
Фінансові технології та рішення |
КОРИСНА БІЗНЕС-ІНФОРМАЦІЯ
Алгоритм організації імпорту продуктів харчування в Сінгапур:
https://www.providecover.com/5-easy-steps-to-import-food-into-singapore-best-guide/
Реєстрація компанії у Сінгапурі
Для реєстрації компанії у Сінгапурі потрібно наступне:
Процедура реєстрації в Сінгапурі майже повністю автоматизована і не займає багато часу. Як правило, компанія реєструється протягом 1-2 днів. Реєстрація проводиться в два етапи: 1) погодження назви компанії та 2) реєстрація.
У раз відсутності зауважень з боку Служби фінансового і корпоративного регулювання (Accounting and Corporate Regulatory Authority - ACRA), що здійснює реєстрацію, реєстрація компанії може бути здійснена протягом одного робочого дня.
Детальну інформацію можна знайти на сайті Державного агентства з корпоративного та фінансового управління Сінгапуру - www.acra.gov.sg/how-to-guides/setting-up-a-local-company.
Зареєструвати компанію у Сінгапурі можна за допомогою послуг юридичних компаній у РС - https://www.legal500.com/c/singapore/corporate-and-ma-local-firms/
Державні закупівлі в Республіці Сінгапур
Загальний обсяг ринку державних закупівель Республіки Сінгапур становить близько 40 млрд. дол.США на рік або 10% ВВП.
Закупівлі державних органів на суму понад 70 000 сінгапурських доларів здійснюються шляхом проведення тендерів.
У Сінгапурі функціонує єдина електронна платформа - GeBIZ - www.gebiz.gov.sg. Для користування електронною платформою необхідно зареєструватися в якості торгового партнера (GeBIZ Trading Partner) за посиланням https://www.gebiz.gov.sg/ptn/gtpregistration/tradingPartnerSignup.xhtml.
Реєстрація одного користувача від компанії здійснюється безкоштовно, у разі декількох користувачів від однієї компанії реєстрація відбувається на платній основі. Під час реєстрації вказується детальна інформація про компанію (назва, сфера діяльності, контактна інформація тощо).
Після реєстрації на електронній платформі GeBIZ компанія отримує доступ до оголошень про заплановані закупівлі, детальну інформацію про закупівлі та переможців торгів, можливість завантажувати документи для участі в тендерах тощо.
Процедури проведення тендерів: відкриті торги (на які припадає 89% усіх тендерів), вибіркові торги та закриті торги (як правило, пов’язані із забезпеченням національної безпеки).
Основні податки у Сінгапурі
Вид податку |
Ставка податку |
Корпоративний податок |
|
Щорічний прибуток до 100 000 сінг дол |
0% |
Щорічний прибуток до 300 000 сінг дол |
8,5% |
Щорічний прибуток понад 300 000 сінг дол |
17% |
Податок на товари та послуги (GST) (з 01.01.2024) |
9% |
Податок на дивіденди |
0% |
|
|
Податок на щорічний дохід фізичної особи, сінг. дол. |
|
Перші 20 000 |
0% |
Наступні 10 000 - 120 000 (прогресивна шкала) |
Від 2% до 18% |
Понад 320 000 |
20% |
Корисні посилання
Державне агентство харчових продуктів Сінгапуру (SFA) |
|
Державне агентство з розвитку підприємництва (Enterprise Singapore) |
|
Сінгапурська бізнес федерація (SBF) |
|
Сінгапурська асоціація виробників харчової продукції (SFMA) |
|
Сінгапурсько-китайська ТПП (SCCCI) |
|
Сінгапурська федерація виробників (SMF) |